Thumbnail 1
Nerazumno ponašanje - Stvaranje bihevioralne ekonomije slika 1
Školska knjiga logo

Nerazumno ponašanje - Stvaranje bihevioralne ekonomije

Šifra proizvoda: 5QA655J

Trenutno nedostupno

Nerazumno ponašanje Thalerovo je zapanjujuće, iznimno duhovito nastojanje da prizemlji ekonomiju i preobrazi naše razmišljanje o nama i svijetu koji nas okružuje. Povezujući nova otkrića o ljudskoj psihologiji s praktičnim razumijevanjem poticaja i tržišnog ponašanja, taj „utemeljitelj” bihevioralne ekonomije (Chicago Tribune) otvara nove poglede na sve – od financija kućanstva do televizijskih igara, odabira National Foodball League i poslovnih subjekata kao što je, na primjer, Uber.

Pročitaj više

Slični proizvodi

Nerazumno ponašanje Thalerovo je zapanjujuće, iznimno duhovito nastojanje da prizemlji ekonomiju i preobrazi naše razmišljanje o nama i svijetu koji nas okružuje. Povezujući nova otkrića o ljudskoj psihologiji s praktičnim razumijevanjem poticaja i tržišnog ponašanja, taj „utemeljitelj” bihevioralne ekonomije (Chicago Tribune) otvara nove poglede na sve – od financija kućanstva do televizijskih igara, odabira National Foodball League i poslovnih subjekata kao što je, na primjer, Uber.

Nerazumno ponašanje otkriva kako proučavanje ljudskih pogrešnih proračuna može pomoći u donošenju promišljenih odluka u našem životu i poslu te u našim vladama.

Knjiga opisuje stvaranje bihevioralne ekonomije, odnosno uključivanje psihologije u ekonomiju i proučavanje ponašanja stvarnih ljudskih bića, a ne bića koja su isključivo racionalni optimizatori i koji kao potrošači nastoje maksimirati korisnost u granicama raspoloživog dohotka, odnosno kao proizvođači nastoje maksimirati dobit prema neoklasičnoj ekonomskoj teoriji. Autor u knjizi na vrlo zanimljiv način opisuje otpore pružane bihevioralnoj ekonomiji.
Knjiga je odličan vodič koji pokazuje prednosti uključivanja psihologije u ekonomiju i kompleksnijeg interdisciplinarnog razmatranja i tumačenja ponašanja tržišnih sudionika. Autor u njoj propituje mnogobrojna pitanja iz ekonomske teorije na zaista drukčiji način. Knjiga sadržava mnogobrojne primjere iz svakidašnjeg života, anegdote, šale s pomoću kojih je autor na vrlo osebujan način prezentirao ekonomsku povijest, punu velikih imena, trijumfa, dokaza, ali i sukoba. Kako sam autor piše o sebi da je lijen čovjek i sve promatra unutar te dimenzije, i pitanja kojima se bavi poprilično su drukčija, ali istodobno vrlo životna. Autor analizira kako se ljudi ponašaju u stvarnom životu kad kupuju i prodaju vino, kako se natječu u igrama, kako izabiru igrače u NFL ligi te kako štede za starost. Na temelju te analize dokazuje da te odluke nisu u skladu s teoremima izvedenim u standardnim ekonomskim udžbenicima.

Kao vrijedna znanstvena monografija, pisana vrlo zanimljivim stilom pogodnim za razvijanje dubljih promišljanja u znanstvenom istraživanju, knjiga je namijenjena nastavnicima i studentima diplomskih i poslijediplomskih studija iz područja ekonomije, a može biti dragocjena i nastavnicima i studentima prava i filozofije jer nudi pregled razvoja jedne ekonomske škole. Jednako tako namijenjena je i nastavnicima u srednjim školama kao dopunska literatura za dinamičnije i suvremenije poučavanje o ekonomskim temama. Čitatelju omogućuje to da se na vrlo zanimljiv način upozna s nastajanjem znanstvenih članaka i znanstvenih djela koja su, nakon što su objavljena, imala iznimno velik odjek u akademskoj zajednici.
Knjiga je vrijedna literatura u proučavanju ekonomskih škola i djela pojedinih ekonomista. Osim toga, ona će svima koji su zainteresirani za tu problematiku pomoći da bolje razumiju ponašanje ljudi u svakidašnjem životu.

„Neobična i zanimljiva... Neobična jer je smješnija i osobnija nego što su uobičajene knjige sveučilišnih profesora. A zanimljiva jer nije samo priča o Thalerovoj karijeri nego i o području bihevioralne ekonomije – proučavanju stvarnih ljudskih bića umjesto racionalnih optimizatora klasične ekonomske teorije.”
- MICHAEL LEWIS, Bloomberg View

„U knjizi Nerazumno ponašanje [Thaler] nudi duhovitu povijest revolucije koju je on pomogao zapaliti te koristan... fitilj ključnih koncepata.”
- JULIA M. KLEIN, Chicago Tribune

„Zabavna... Izvrsno štivo o nedostatcima klasične ekonomije i financijske teorije.”
- RONALD L. MOY, Institut CFA

„Nerazumno ponašanje... na izvrstan način daje još širi kontekst znanosti i psihologije u kojem se oblikovala bihevioralna ekonomija.”
- TIM MAURER, Forbes

„Richard Thaler bio je u središtu najvažnije revolucije u području ekonomije u posljednjih trideset godina. U ovoj zanimljivoj knjizi iznosi dokaze za bihevioralnu ekonomiju te objašnjava zašto je postojao toliki otpor prema njoj. Pročitajte Nerazumno ponašanje. Jednostavno ne postoji bolji vodič za ovu novu i uzbudljivu ekonomiju.”
- ROBERT J. SHILLER, dobitnik Nobelove nagrade za ekonomiju i autor knjige Finance and the Good Society

„Volio bih kad bi svi iz poslovnog svijeta kupili ovu knjigu i samo pola njezine cijene smatrali troškom. Toliki je užitak čitati ovu knjigu da bi bilo neprikladno tražiti kao protuvrijednost više od pola cijene.” RORY SUTHERLAND, potpredsjednik, Ogilvy & Mather, Velika Britanija

O autoru:
Autor djela je Richard H. Thaler, slavni ekonomist i koautor bestselera Nudge: Improving Decisions About Health, Wealth, and Happiness, a osim njega napisao je i knjige Quasi-Rational Economics, The Winner's Curse: Paradoxes and Anomalies of Economic Life te uredio I. i II. svezak Advances in Behavioral Finance (editor), Volumes I and II. Objavio je mnogobrojne članke u uglednim časopisima poput American Economics Review, the Journal of Finance i the Journal of Political Economy.
On je profesor bihevioralne ekonomije na Sveučilištu u Chicagu, a 2015. bio je predsjednik Američkoga gospodarskog udruženja i imao ulogu koju su u prošlosti obavljali Milton Friedman, JK Galbraith, Gary Becker i Amartya Sen. Autor je jedan od pionira bihevioralne ekonomske analize i svojim je promišljanjima otvorio nove načine gledanja na svakidašnji život te obradio svakidašnje teme iz sasvim drukčijega kuta gledanja, od financiranja u kućanstvu do raspodjela fakultetskih ureda i donošenja odluka u poslovnim oganizacijama kao što je Uber koji je kao primjer istaknut u ovoj knjizi.
Trenutno nedostupno
Specifikacija
ISBN978-953-0-62005-6
UvezMeki
Format14 x 21
IzdavačŠkolska knjiga
Broj stranica 440
Godina izdanja 2020