Iza magijskih inkantacija i bajolikih ugođaja, bezmalo lirske dikcije i tradicionalne pripovjedačke impostacije, starinske leksike i arhajskoga izraza kratkopričalačke glavnice Milana Ilića, čini se, krije se ideja o književnosti kao prostoru...
Pročitaj višeIza magijskih inkantacija i bajolikih ugođaja, bezmalo lirske dikcije i tradicionalne pripovjedačke impostacije, starinske leksike i arhajskoga izraza kratkopričalačke glavnice Milana Ilića, čini se, krije se ideja o književnosti kao prostoru duhovne antropologije. Što je čovjek mogao nekoć, a nemoćan je danas, u kakvom je dosluhu s prirodom bio, o čemu se sada tek prisjeća, jesu li čuda stvarnija od naočigledne stvarnosti i što o naravi ljudske duše uopće znamo – sržna su pitanja Ilićeva pripovjedna svijeta. Ili, rečeno drukčije: čovjek raspolućen između uma i strasti, dobra i zla, svijesti i podsvijesti, tame i svjetla, zbilje i uobrazilje, slutnje i mašte, jezika i prikaza... I još drukčije: Ilić piše o ljudima koji su nekoć mogli letjeti, lebdjeti, sanjati, znati jer su se sjećali, sjećati se jer su to umjeli...Počeste nadreal-fantastizacije, ali i gustoća mitoloških, magijskih, religijskih i uopće duhovnih signala, upućuju na to da pojmovi kao što su istina, duša, usud – premda su, znano nam je, izvremenjeni, a iz korpusa domaće književnosti i suspendirani do daljnjeg – po Iliću, još nisu za muzeja... Jer nisu literarno potrošeni.
Godina izdanja: 2011
Uvez: Tvrdi uvez
ISBN: 9789533043357