Yves Saint Laurent je sinonim za odvažan stil, bezvremensku eleganciju i profinjeni luksuz. Njihovi parfemi i modni komadi spajaju klasično s modernim te stvaraju jedinstven potpis koji se prepoznaje na prvi pogled, ali i prvi miris.

Ženski parfemi

Pogledaj sve

Muški parfemi

Pogledaj sve

Ne morate znati modnu povijest kako biste prepoznali Yves Saint Laurent. Njegovi krojevi, boje i mirisi ostavljaju dugotrajan dojam. U svijetu u kojem se sve mijenja iz dana u dan, Yves Saint Laurent ostaje dosljedan sebi, a opet uvijek nekako nov.

Tko je bio Yves Saint Laurent i zašto je promijenio svijet mode?

Ime Yves Saint Laurent danas je simbol luksuza, stila i samopouzdanja, ali iza toga stoji priča o mladom kreativcu koji je modu učinio slobodnijom i hrabrijom. Rođen u Alžiru, Yves Saint Laurent je vrlo mlad pokazao nevjerojatan talent, toliko da je sa samo 21 godinom postao nasljednik Christiana Diora na čelu slavne modne kuće.

No, prava revolucija dolazi kada osniva vlastiti brend. Yves Saint Laurent je prvi koji je ženama ‘dopustio’ da nose odijelo, sako i smoking s istim stavom kao muškarci, a da pritom izgledaju moćno i elegantno. Njegovi modeli nisu tražili savršeno tijelo ni glamurozni život, nego su slavili osobnost, slobodu i autentičnost.

Yves Saint Laurent u suvremenoj modi - naslijeđe koje traje

Iako je Yves Saint Laurent kao dizajner napustio scenu još davno, duh njegovog stvaranja i dalje snažno odzvanja svijetom mode. Danas brend vodi Anthony Vaccarello, kreativni direktor koji s puno poštovanja i preciznosti uspijeva spojiti prošlost i sadašnjost. Njegove kolekcije možda donose modernije krojeve, prozirne tkanine, oštrije linije i senzualniju siluetu, ali ono što nikad ne izostaje jest – stav. Onaj isti stav koji je Yves Saint Laurent oduvijek gurao naprijed, a to su samopouzdanje, sloboda, snaga i neovisnost.

Vaccarello ne kopira arhivu, neg iz nje crpi energiju. U svakoj novoj reviji osjeća se doza hommagea legendarnim trenucima brenda, neovisno je li riječ o reinterpretaciji ženskog smokinga, monokromatskim kombinacijama ili strukturiranim siluetama koje se sjećaju 70-ih, ali kroče čvrsto u sadašnjost. U isto vrijeme prisutan je na najvažnijim svjetskim pistama, u kampanjama koje osvajaju naslovnice i na ulicama kroz styling onih koji žele istaknuti svoju osobnost.

Brend se nije izgubio u vremenu, naprotiv, danas ga nose nove generacije koje možda ne poznaju svaki detalj modne povijesti, ali savršeno razumiju što znači moć jednog dobrog kroja, kvalitetne tkanine i komada koji govori umjesto vas. Upravo zato Yves Saint Laurent u suvremenoj modi nije samo naslijeđe, on je i dalje važan glas u svakom razgovoru o stilu, izražavanju i suvremenoj ženstvenosti i muškoj eleganciji.

Što sve nudi Yves Saint Laurent?

Kada spomenemo ime Yves Saint Laurent, ne mislimo samo na odjeću, šminku ili parfeme. Mislimo na način razmišljanja koji povezuje estetiku i stav, luksuz i slobodu, izražajnost i preciznost. Ovaj brend ne nudi samo proizvode, on nudi osjećaj pripadnosti nečemu što je istovremeno elegantno i osobno.

Ponuda kada je u pitanju Yves Saint Laurent obuhvaća sve od mode i modnih dodataka do beauty proizvoda koji su postali sinonim za stil s karakterom. Tu su i Yves Saint Laurent parfemi, snažan dio identiteta brenda koji, poput šminke ili modnog dodatka, postaju produžetak osobnosti. Svaki segment kolekcije njeguje vizualnu i senzornu profinjenost, uz jasnu poruku: ljepota nije jednoznačna, nego izražajna. Yves Saint Laurent nije tu da vas transformira, nego da naglasi ono što vas čini autentičnima kroz kroj, miris ili sjaj na usnama.

Osim pojedinačnih proizvoda, Yves Saint Laurent donosi i cjelovito iskustvo kroz dizajn svojih prostora, prezentaciju kolekcija i atmosferu koju stvara. Sve djeluje kao pažljivo režirana scena u kojoj ste vi u središtu. Teksture interijera, ambijentalna glazba i minimalistički raspored proizvoda nisu slučajni te oni zajedno stvaraju dojam luksuza koji se ne pokazuje, nego osjeća. Upravo zato Yves Saint Laurent nije samo brend, nego način na koji estetika postaje osobna priča.

Yves Saint Laurent parfem donosi mirisni potpis koji se ne zaboravlja

Svaki Yves Saint Laurent parfem priča svoju priču o stavu, osobnosti i eleganciji koja se ne trudi svidjeti svima, nego očarati one prave. Kod Yves Saint Laurent parfema nikada nije u pitanju samo miris, nego produžetak stila, osjećaja i trenutka. To su oni parfemi koje pamtite, koje poželite ponovno osjetiti čim prođu pokraj vas, koji ostavljaju trag, ne samo u zraku, nego i u dojmu.

U svijetu mirisa posebno mjesto zauzimaju Yves Saint Laurent Libre i Yves Saint Laurent Black Opium, dva potpuna kontrasta, a opet jednako moćna. Libre je miris slobode, buntovna lavanda u kombinaciji s cvjetnim notama i toplom vanilijom. On je za žene koje znaju što žele, ali ne žele to objašnjavati. S druge strane, Black Opium je večernja doza zavodljivosti, sladak, misteriozan i pun energije. Njegove note kave, vanilije i bijelog cvijeća čine ga pravim izborom za posebne trenutke koji traže dozu drame i elegancije.

Naravno, Yves Saint Laurent parfemi nisu rezervirani samo za žene. Muška Yves Saint Laurent kolekcija jednako je dojmljiva, profinjena i suvremena. Miris Y savršen je primjer toga, svjež, ali snažan, savršen za svakodnevno nošenje, ali s karakterom koji traje. Njegova kombinacija bergamota, kadulje i drvenastih nota daje mu notu elegancije bez pretjerivanja. Osim njega, u ponudi se nalaze i drugi Yves Saint Laurent muški parfemi koji naglašavaju osobnost, neovisno je li riječ o sportskom, poslovnom ili sofisticiranom stilu. U dodiru s kožom, mirisi Yves Saint Laurent parfemi postaju osobni pečat koji govori prije riječi i ostaje dugo nakon što ste otišli.

Vizualni identitet brenda Yves Saint Laurent

Sada kada smo predstavili najpoznatije proizvode i mirise koji čine ovaj brend toliko posebnim, došao je red da se posvetimo njegovom vizualnom identitetu. Naime, Yves Saint Laurent nije samo ime, to je doživljaj koji se prenosi već na prvi pogled, kroz dizajn, boje i one sitne detalje koji ostaju u pamćenju.

Izdvojili smo što sve čini vizualni identitet Yves Saint Laurent brenda prepoznatljivim diljem svijeta:

1. Logotip – legendarni potpis elegancije
Isprepletena slova Y, S i L u profinjenoj serifnoj tipografiji već su desetljećima zaštitni znak brenda. Bez suvišnih ukrasa, logotip Yves Saint Laurent odiše luksuzom, ali i sigurnošću u vlastiti stil. Danas se koristi u svim segmentima, od Yves Saint Laurent parfema do mode i uvijek ostavlja snažan dojam.

2. Crna, bijela & zlatna boja kao vječni trio
Nema tu šarenila ni pretjerivanja. Yves Saint Laurent koristi paletu boja koja naglašava sofisticiranost. Crna je tu kao simbol moći i elegancije, bijela za čistoću forme i zlatna kao točka luksuza. Upravo ta kombinacija stvara dojam jednostavne, ali iznimno dojmljive estetike.

3. Pakiranja u kojima svaki proizvod izgleda kao poklon
Bez obzira radi li se o ružu za usne, parfemu ili kremi, proizvodi dolaze u pažljivo dizajniranim kutijicama i bočicama koje odišu profinjenošću. Geometrijski čiste linije, mat i sjajni detalji, jasno postavljen logotip, sve to doprinosi dojmu da u rukama držite nešto posebno.

4. Vizuali i reklame = umjetnost u službi brenda
Kampanje Yves Saint Laurenta uvijek su estetski promišljene, često crno-bijele, ponekad provokativne, ali uvijek u skladu s filozofijom brenda. Modeli ne nose samo odjeću ili miris, oni prenose poruku. Ta poruka je jasna: Yves Saint Laurent je simbol samopouzdanja, stava i bezvremenske ljepote.

Yves Saint Laurent ne pripada samo modi nego i umjetnosti

Yves Saint Laurent nikada nije bio samo modni dizajner. Njegova estetika, ideje i osobnost toliko su snažno obilježile svijet da su postale dio šire kulturne baštine. Danas njegovo ime ne živi samo na etiketama odjeće ili bočicama parfema, nego i u muzejima, filmovima i umjetničkim prostorima.

Evo kako se YSL upisao u povijest - ne samo mode, nego i kulture:

1. Biografski filmovi za život vrijedan platna
Dva filma obilježila su prikaz Yves Saint Laurenta na velikom platnu, svaki iz svoje perspektive. Film Yves Saint Laurent (2014.) u režiji Jalila Lesperta fokusira se na rane godine karijere i odnos s partnerom Pierreom Bergéom, a Saint Laurent (2014.) redatelja Bertranda Bonella donosi malo mračniju i umjetnički slobodniju interpretaciju njegova života. Oba su prikazana na festivalima poput Cannesa, a to dodatno potvrđuje koliko je njegova priča fascinantna i inspirativna.

2. Musée Yves Saint Laurent – dvije adrese, jedno naslijeđe
Yves Saint Laurent je jedan od rijetkih dizajnera koji ima ne jedan, nego dva muzeja posvećena svom radu. Musée Yves Saint Laurent Paris, smješten u bivšem sjedištu modne kuće, otvoren je 2017. i čuva arhivsku građu, originalne skice, haute couture modele i osobne predmete. Drugi muzej nalazi se u Marakešu, gradu koji je Yves obožavao i gdje je pronalazio boje i teksture koje su ga inspirirale. Ovaj prostor nudi uvid u njegov kreativni svijet i neraskidivu vezu s Marokom.

3. Yves Saint Laurent i utjecaj na filmsku estetiku
Yves Saint Laurent nije samo prikazan na filmu, on je i oblikovao filmsku estetiku. Njegova dugogodišnja suradnja s glumicom Catherine Deneuve, koja je često nosila njegove komade u filmovima poput Belle de Jour (1967.), ostavila je neizbrisiv trag. Elegantna, suzdržana i senzualna estetika koju je Deneuve utjelovila u Yves Saint Laurent modelima postala je modni orijentir za cijelu generaciju.

4. Umjetnost kao inspiracija i suradnja
Yves je oduvijek bio zaljubljenik u umjetnost, osobito djela Mondriana, Matissea i Picassa. Njegove slavne ‘Mondrian haljine’ iz 1965. jedan su od najboljih primjera spajanja mode i likovne umjetnosti. U tom je duhu i danas Yves Saint Laurent brend sklon suradnjama s umjetnicima, a njihovi vizuali i kampanje često su prava mala remek-djela te donose spoj mode, fotografije i suvremenog izraza.

Yves Saint Laurent pokazuje da luksuz može biti odgovoran

Danas se u modi sve više postavlja pitanje kako nešto nastaje, a ne samo izgleda li lijepo, pa i luksuzni brendovi traže načine da budu odgovorniji. Dok se Yves Saint Laurent možda ne pozicionira kao vodeći eko-brend, svakako ne ostaje po strani kada je riječ o održivosti. U okviru grupacije Kering, kojoj pripada i Yves Saint Laurent, brend je dio ambicioznih ciljeva koji uključuju smanjenje emisija ugljika, odgovornu nabavu sirovina i veću transparentnost.

Yves Saint Laurent u posljednjim godinama sve više koristi reciklirane i certificirane materijale, posebno u kolekcijama koje ne samo da izgledaju profinjeno, nego i pokazuju promišljen pristup dizajnu. Kod parfema i kozmetike sve se više pažnje posvećuje održivoj ambalaži. Koriste se reciklirajuće staklene bočice, kutijice od FSC-certificiranog papira i ponovno punjivi formati za određene mirise.

U beauty segmentu, Yves Saint Laurent radi na cruelty-free formulama u skladu s europskim propisima, a kroz program Rewild Our Earth, pokrenut u suradnji s organizacijom Re:wild, podupiru obnovu prirodnih staništa u raznim dijelovima svijeta, a to uključuje Madagaskar i Haiti. Zanimljivo je da je brend, nadahnut ljubavlju Yvesa Saint Laurenta prema prirodi, odlučio ulagati u očuvanje biološke raznolikosti, bez velike pompe, ali s jednakim značajem kao i kod stvaranja modne kolekcije.

Yves Saint Laurent i ženska emancipacija kroz modu

kao što smo već napisali, Yves Saint Laurent nije samo oblikovao modu, on je oblikovao stav. U vremenu kada su pravila diktirala što žena ‘smije’ nositi i kako treba izgledati, on je rekao – ne mora. Umjesto da ženama govori kako da budu lijepe, dao im je alate da se osjećaju snažno, slobodno i samouvjereno. Izdvojili smo nekoliko glavnih trenutaka u kojima je Yves Saint Laurent pokazao kako moda može biti i poruka.

  • Le Smoking, odijelo koje je sve promijenilo
    Godine 1966., Yves Saint Laurent je predstavio prvo žensko smoking odijelo. Za ono doba, to nije bio samo modni potez, bio je to društveni šok. Žena u odijelu, bez haljine i s ravnim cipelama? Neočekivano! Upravo to je bila poanta. Le Smoking nije bio samo kroj, bio je simbol promjene. Također i danas se smatra jednim od najutjecajnijih komada u povijesti mode.
  • Hlače bez isprike
    Yves Saint Laurent je među prvima promovirao hlače kao potpuno prihvatljiv, pa čak i glamurozan izbor za žene u poslovnim, svakodnevnim i svečanim prilikama. Nije tražio da žena izgubi ženstvenost kako bi bila ozbiljno shvaćena. Umjesto toga, dao joj je siluetu koja kombinira udobnost s autoritetom bez potrebe da se prilagođava muškom modelu moći.
  • Ravne cipele i funkcionalna elegancija
    U YSL-ovoj estetici žene nisu trebale nositi vrtoglave potpetice kako bi bile zapažene. Njegovi modeli često su nosili ravne sandale, čizme ili jednostavne cipele koje su omogućavale kretanje.
  • Moda za sve oblike, osobnosti i energije
    Yves Saint Laurent nikada nije robovao jednom tipu ljepote. Njegove kampanje i kolekcije slavile su raznolikost, a modeli nisu morali glumiti ‘ideal’ kako bi zablistali. U njegovim očima, prava elegancija dolazila je iz unutarnje sigurnosti, a odjeća je bila tu da tu sigurnost podrži, a ne da je zamijeni.