Stručnjak odgovara na najvažnija pitanja prilikom odabira guma

Saznajte odgovore na najvažnija pitanja prilikom odabira guma

Dobili smo na bazzar.hr puno vaših upita o gumama i njihovoj zamjeni, pa smo se zaputili kod našeg partnera Gumiimpex GRP gdje nam je voditelj servisa Ivan Kliček odgovorio na sva vaša pitanja.


Zimske ili cjelogodišnje gume?

Sve veća je potražnja za cjelogodišnjim gumama, s obzirom na to da imamo blage zime i sve više kupci žele uštedjeti neki novac. Znači, da ne plaćaju montažu na proljeće, montažu na zimu. Ali definitivno odabir ovisi o mjestu boravka, mjestu korištenja tih guma. Nije isto živite li u planinskom dijelu gdje je učestaliji snijeg, gdje su zimski uvjeti izraženiji nego na ravnim dijelovima kontinenta. Broj kilometara također utječe na odabir. Nije isto vozite li cjelogodišnju gumu na dnevnoj bazi 100 kilometara ili 2 kilometra do trgovine i natrag kući. Cjelogodišnja guma se više preporučuje korisnicima koji doslovno imaju vozilo, ali nije uvjet da ga moraju imati jer recimo mogu tramvajem do posla, ako su ekstremni uvjeti vani ne moraju s tim autom ići na posao.


Koja je razlika između zimske, cjelogodišnje i ljetne gume?

Zimska guma ima dubinu utora od 8 milimetara, dok cjelogodišnja guma ima to smanjeno. Ona ima nekih 6.5 milimetara dubinu utora. Cjelogodišnja guma je napravljena tako da je sredina napravljena kao zimska, znači ima više onih lamela koje su izraženije za led, poledicu i snijeg, dok su vanjski dijelovi profila tvrđi, napravljeni više kao ljetna guma. Imate u biti dvije gume u jednoj. Vanjski rubovi su ljetni, a unutrašnjost gume je zimska, koja je mekanija, koja ima više elastina.

Zimske gume ili lanci?

Definitivno bi preporučili da se koriste zimske gume jer lance možete staviti na vozilo tek kada je na cesti snijeg, jer ne možete voziti po suhoj cesti s lancima. Lanci se potrgaju, bučni su, mogu vam oštetiti vozilo... A drugo, lance možete staviti samo na pogonske kotače, dok na drugu osovinu koja nije pogonska, bila to prednja ili zadnja, nemate lance i može vas okrenuti na ledu, možete razbiti vozilo, ozlijediti nekoga itd. Preporuka u svakom slučaju nisu, osim da se stave gore na zimske pneumatike. Kada imate zimske pneumatike plus lance možete i na skijanje.

Kako znati kada je vrijeme za nove gume?

Dotrajalost gume može sam korisnik prepoznati da vidi indikator istrošenosti profila koji vam pokazuje da je na 1,6 milimetara guma za zamjenu. Zimska guma ima znači minimalno 1.6 milimetara, s tim da proizvođač preporučuje da se zimska guma mijenja na 4 milimetra. Obično sam korisnik može provjeriti godinu proizvodnje gume i preporučuje se da ne vozite gumu stariju od 20 godina zato što postane tvrđa, gubi se ona elastičnost, lamele postanu krute... Korisnik sam shvati da je guma za zamjenu prilikom vožnje ako prilikom kočenja osjeti da je taj put kočenja puno duži. Također prilikom pokretanja iz mjesta osjeti proklizavanje. Onda obično kupci već sami odluče da je vrijeme za zamjenu guma.

Koliki je životni vijek gume?

Nekorištena guma prije prodaje može stajati do 5 godina na skladištu ako je pravilno uskladištena. Garancija same gume i njezin vijek trajanja kreću od datuma kada ih je korisnik stavio doslovno na vozilo, stavio pod tlak i počeo voziti po cesti, kada se skinuo onaj zaštitni sloj. Vi dobivate garanciju znači od datuma kupnje neovisno je li ona proizvedena 2022. ili 2021.

Gume koje štede gorivo

Samo vozilo vam troši recimo nekih 20% na otpor kotrljanja. To su vam zapravo gume. E sad, energetski razredi... Imate od slova A do slova G, a razlika je 7%. Znači guma kupljena sa slovom G troši 7% više goriva od gume sa slovom A. Korisniku je definitivno isplativo da što više novaca izdvoji za svoju gumu jer će vožnja biti sigurnija i veća će biti ušteda.