BMW M1 crveni 1:34 je sportski trkaći automobil sa središnje postavljenim motorom koji se ručno izrađivao od 1978. do 1981. godine. Za kolekcionare imamo model M1 crveni od Welly u omjeru 1:34 die cast. Izuzetno vjerna replika popularnog automobila oduševiti će sve obožavatelje ovog cijenjenog njemačkog proizvođača, male i velike.
Pročitaj višeOba prednja vrata se otvaraju pa se vidi i savršeno reproducirana unutrašnjost vozila. Model je izrađen s velikom pažnjom na sve i najsitnije detalje. Autić dolazi potpuno nov u originalnoj ambalaži.
RAZVOJ:
Kasnih 1970-ih, talijanski proizvođač automobila Lamborghini sklopio je ugovor s BMW-om o izradi proizvodnog trkaćeg automobila u dovoljnoj količini za homologaciju, ali su se pojavili sukobi koji su naveli BMW da sam proizvede automobil. Nastali automobil prodavan je javnosti, od 1978. do 1981., kao BMW M1.
To je prvi BMW automobil sa središnjim motorom koji se masovno proizvodi; drugi je i8 plug-in hibridni sportski automobil.
Odjel motosporta BMW-a, na čelu s Jochenom Neerpaschom, želio se natjecati u motosportu koristeći automobil razvijen za natjecateljske utrke. Sve kako bi se natjecao s najvećim rivalom Porscheom u utrkama Grupe 5. Tako je započet razvoj M1. Neerpasch je naglasio da je automobil trebao imati striktno središnji motor kako bi nadmašio svoje konkurente. Budući da BMW nije uspio izraditi 400 cestovnih primjeraka automobila u potrebnom vremenskom razdoblju kako je propisano pravilima, tvrtka se udružila s Lamborghinijem kako bi razradili detalje šasije automobila, sastavili prototipove i proizveli vozila.
PROBLEMI:
Šasija prostornog okvira od cjevastog čelika bila je djelo Gianpaola Dallare. No, ubrzo se Lamborghinijeva financijska pozicija pogoršala i mogućnost proizvodnje automobila od strane talijanskog proizvođača je izblijedjela. BMW je stoga ponovno preuzeo kontrolu nad projektom u travnju 1978., nakon što je izgrađeno sedam prototipova. Kašnjenje u proizvodnji i promjene u pravilima Grupe 5 prisilili su tvrtku da se s tim automobilom natječe u utrkama Grupe 4.
M1 coupé se ručno izrađivao između 1978. i 1981. u odjelu BMW-a za motorsport. Kao posebna homologacija za utrke sportskih automobila. Karoseriju od stakloplastike dizajnirao je Giorgetto Giugiaro, crpeći inspiraciju iz konceptnog automobila BMW Turbo iz 1972. godine. Budući da je projektiranje automobila još uvijek nedovršeno, grupa bivših inženjera Lamborghinija osnovala je tvrtku pod nazivom Italengineering, koja je ponudila dovršetak dizajna automobila. Manje od 10 milja od Lamborghini trgovine, inženjering za M1 je bio gotov.
BMW M1 crveni 1:34 – dimenzije pakiranja: 15 x 6,5 x 7 cm
Pakiranje: kutija od lakiranog kartona s prozorčićem
Metalni auto s plastičnim elementima