VW Golf I GTI yellow 1:34 je sportska verzija možda i najpopularnijeg automobila na svijetu svih vremena. Koji se u prodaji po prvi put pojavio 1976. godine. Za kolekcionare imamo model žuti od Welly u omjeru 1:34 die cast. Izuzetno vjerna replika popularnog automobila oduševiti će sve obožavatelje ovog cijenjenog njemačkog proizvođača, male i velike.
Pročitaj višeOba prednja vrata se otvaraju pa se vidi i savršeno reproducirana unutrašnjost vozila. Model je izrađen s velikom pažnjom na sve i najsitnije detalje. Autić dolazi potpuno nov u originalnoj ambalaži.
Razvoj:
Zbog negativne političke reakcije na izlazak Bube “Gelb-Schwarzer Renner” (“GSR” ili “Žuto-crni trkač”) 1973. godine, Volkswagen nije imao mnogo sklonosti da razvije brži Golf.
Šef VW odjela za tisak Anton Konrad i VW inženjer Alfons Löwenberg započeli su razvoj “Sport Golfa” visokih performansi kao tvornički projekt, a ne kao službeni tvornički program. Njima su se pridružili Gunter Kühl iz odjela za tisak. Zatim stručnjak za ovjes Herbert Schuster i Hermann Hablitzel, koji je prokrijumčario dijelove iz projekta u redovite testove. Potom Jürgen Adler, čija je analiza šasije dovela do dodatnih pojačanja. Onda Horst-Dieter Schwittlinsky iz marketinškog odjela koji je skovao akronim “GTI”. I na koncu Franz Hauk, programer motora EA827.
Prototip je izgrađen na temelju Scirocca, a ne Golfa. Ovaj dokaz koncepta imao je motor EA827 s dvostrukim rasplinjačima i spuštenim i ukrućenim ovjesom. Kada je ovaj prototip vozio Volkswagenov šef istraživanja Ernst Fiala, prigovorio je oštrom ovjesu i pretjeranoj buci iz usisnog sustava. I proglasio automobil “neupravljivim”.
Ad hoc razvojni tim dogovorio je korištenje verzije motora EA827 s ubrizgavanjem goriva koji je razvijen za novi Audi 80 GTE. Bosch K-Jetronic sustav tog motora smanjio je usisnu buku i povećao izlaznu snagu.
Ime automobila obično se opisuje kao akronim ili talijanske fraze “Gran Turismo Iniezione”. Ili engleske “Grand Tourer Injection”, i obično se piše velikim slovima.
GTI je predstavljen upravi Volkswagena početkom 1975., a projekt je odobren 28. svibnja 1975.
U ovom se trenutku deveta osoba pridružila originalnom osmeročlanom GTI timu. Radeći pod vodstvom glavnog dizajnera Herberta Schäfera, Gunhild Liljequist je dobila zadatak kreirati niz značajki koje će unutrašnjost GTI-ja razlikovati od normalnog Golfa. Njezini su doprinosi uključivali presvlake od svijetlog tartana i ručicu mjenjača poput loptice za golf s rupicama.
Golf GTI je debitirao u rujnu 1975. na sajmu automobila u Frankfurtu. Predstavljen je novinarima tek u kasno proljeće 1976. i dostupan u izložbenom prostoru u rujnu te godine.
Nije se očekivalo da će proizvodnja premašiti 5000 jedinica. To je bio broj potreban da se kvalificira za klasu Touring automobila Grupe One.
Uz već spomenute modifikacije, GTI se razlikovao od standardnog Golfa po vanjskim promjenama. One su uključivale crno-plastične produžetke lukova kotača za pokrivanje guma 175/70HR13 na postavljenim kotačima 5.5Jx13. Potom veći prednji spojler. Mat-crni okvir oko pozadinskog osvjetljenja i crveni okvir za rešetku. Visina vožnje smanjena je za 15 mm. Standardni automobilski čvrsti prednji kočioni diskovi zamijenjeni su ventiliranim diskovima od 9,4 in (239 mm). Sprijeda i straga su također postavljeni stabilizatori.
Motor u ranim GTI imao je provrt x hod od 79,5 mm × 80 mm koji je istiskivao 1,588 cc. To je rezultiralo motorom koji je proizvodio 110 PS (108 hp; 81 kW) pri 6100 o/min i 140 N⋅m (103 lbf⋅ft) pri 5000 o/min. Bio je uparen s 4-stupanjskim ručnim mjenjačem bliskog omjera.
S masom praznog vozila od 810 kg, GTI je mogao ubrzati od 0-100 km/h za 9,2 sekunde. Najveća brzina bila je 182 km/h.
U kolovozu 1979. 5-stupanjski ručni mjenjač postao je standard.
Godine 1982. provrt i hod motora povećani su na 81 odnosno 86,4 milimetra, što je rezultiralo ukupnim obujmom od 1781 cc. Snaga je porasla na 112 PS (110,5 KS) pri 5800 o/min, a okretni moment na 153 N⋅m (112,8 ft⋅lb) pri 3500 o/min.
GTI se pojavio na britanskom tržištu 1977. kao posebna narudžba. Samo u obliku s volanom na lijevoj strani. Tvornička verzija s volanom na desnoj strani konačno je postala dostupna u srpnju 1979. Po cijeni od £4,705. Rabbit GTI nije stigao u Sjedinjene Države sve do 1983. godine.
Volkswagen Golf GTI iz 1976. mnogi smatraju arhetipskim “hot hatch”. Klasa sportskih malih automobila popularnih 1970-ih i ranih 1980-ih.
Ukupna proizvodnja Golfa Mk1 GTI na kraju je dosegla 462 000 jedinica. Godine 2004. Sports Car International proglasio je Golf Mk1 GTI trećim najboljim automobilom 1980-ih.
VW Golf I GTI yellow 1:34 – dimenzije pakiranja: 15 x 6,5 x 7 cm
Pakiranje: kutija od lakiranog kartona s prozorčićem
Metalni auto s plastičnim elementima